Průzkum: IP telefony využívá 39 % českých SMB firem, klasické telefony mizí

Infografika GFI telefoniesledky průzkumu mezi partnery řešení Kerio provedeného v září 2017 hovoří o tom, že nejvyužívanější telefonní platformou jsou v českých SMB firmách mobilní telefony, které společně s VoIP telefonií rychle vytlačují z podniků klasické telefonní linky. Důvodem nasazování IP telefonů jsou především výhodnější provozní náklady, bohatší funkčnost a možnosti integrace s podnikovou IT infrastrukturou.

Telefonní hovory jsou po elektronické poště druhým nejvyužívanějším kanálem pracovní komunikace, když jsou v mnoha oblastech jako například v oblasti řízení vztahů se zákazníky nezastupitelnou komunikační alternativou. SMB firmy dnes upřednostňují VoIP ústředny, které lze snadno propojit s CRM a jinými systémy a poskytují pokročilé funkce typu směrování, záznamu a evidence hovorů, konferenčních hovorů, posílání hlasových zpráv do e-mailu, nebo integrace s mobilními telefony typu iOS či Android.

Hlavní zjištění průzkumu:

•             Největší poptávka mezi zákazníky produktů Kerio je aktuálně po řešeních komunikace (72 %).

•             V oblasti pracovní komunikace nejvíce využívají e-maily (100 %), telefonní hovory (58 %) a osobní setkání (21 %), chat či sociální sítě jen minimálně.

•             Telefonní infrastruktura využívaná pro pracovní hovory zahrnuje mobilní telefony (u 95 % firem), stolní telefony (47 %), IP telefony (39 %) a Skype (5 %).

„Jak se říká, jeden telefonní hovor vydá za deset e-mailů, a podnikání velké části SMB firem je na telefonování závislé,“ řekl Zdeněk Bínek, zodpovědný za prodej řešení GFI Software v České republice a na Slovensku. „Moderní VoIP telefonní systémy eliminují hranici mezi IT a komunikačním světem a efektivnější hlasová komunikace spolu s možností telefonovat odkudkoliv za minimální provozní náklady je důvodem, proč klasické telefony rychle mizí z našich pracovních stolů – buďto úplně, nebo je nahrazují IP telefony.“

Zadavatel průzkumu, společnost GFI Software, nabízí v segmentu telefonie Kerio Operator, systém telefonní ústředny založený na protokolu VoIP, který poskytuje výkonné a současně cenově dostupné funkce hlasové a obrazové komunikace vhodné pro malé a středně velké firmy. Kerio Operator využívá stávající počítačovou síť a standardní protokol Session Initiation Protocol (SIP).

-LiM