Nezávislý on-line magazín NetGuru.cz

ICT Security  Podnikové systémy Reseller Channel Link

Banner

KALENDÁŘ AKCÍ






Cisco SMB univerzita vzbudila zájem PDF Tisk Email
Čtvrtek, 18 Únor 2016 13:30

Cisco_logo„Zájem našich partnerů ukazuje, že nám skutečně citelně chyběl nějaký program,

 kterým bychom podpořili naše partnery obsluhující segment malých a středních zákazníků,“

říká Pavel Svatoš, zodpovědný za komunikaci s distribučními partnery ve společnosti Cisco a dodává: „Čekali jsme velký zájem, přesto odezva překonala naše očekávání.“

 02_01_Hlavni2_CiscoSMB

V polovině ledna ohlásila společnost Cisco start nového partnerského programu, který je určen firmám obsluhujícím segment malých a středních zákazníků. O tom, s jakou odezvou se po měsíci program setkal, jaký je o něj zájem a jaké jsou plány do budoucna, jsme si povídali s Pavlem Svatošem, který má tuto oblast ve společnosti Cisco na starosti.

 

V polovině ledna jste spustili program Cisco SMB Univerzita. Jaké jsou první reakce od partnerů?

Očekávali jsme, že by náš nový partnerský program mohl vzbudit zájem, přesto realita překonala naše očekávání. Reakce od našich partnerů, tedy IT firem oslovujících segment malých a středních podniků je více než pozitivní. Za necelý měsíc od spuštění programu SMB Univerzita se do něj již zaregistrovalo více než 150 firem, a protože se z jedné firma registruje i více zástupců, má naše univerzita již přes 200 posluchačů a jejich počet se neustále zvyšuje.

Očekáváme, že do konce února se nám podaří překročit hranici 200 firem. Jednoznačně se nám potvrzuje, že v programech společnosti Cisco chyběla lokální alternativa pro segment SMB. Partneři se nám skutečně aktivně hlásí a jejich počet se zvyšuje každý den. Ukazuje se, že i menší a střední firmy si začínají uvědomovat důležitost IT pro jejich fungování a naši partneři tak od nich cítí rostoucí poptávku po spolehlivých a výkonných řešeních.

Když Cisco program ohlašovalo, uvádělo, že v současnosti spolupracuje asi se čtyřmi stovkami partnerů obsluhující tento segment zákazníků. Z čísel, která nyní uvádíte se zdá, že se jejich počet brzy zdvojnásobí.smb

Do programu SMB Univerzita se samozřejmě zapojují i ty firmy, s nimiž jsme v minulosti spolupracovali. Tak jsme s tím i od začátku počítali, nechceme program pro nikoho uzavírat. Přesto to skutečně vypadá, že by se nám mohlo podařit počet partnerů v segmentu malých a středních zákazníků zdvojnásobit. Protože kromě našich stávajících partnerů se do SMB Univerzity hlásí i firmy, se kterými jsme v minulosti nijak nespolupracovali.

Základem programu SMB Univerzita jsou tři základní pilíře – komunitní platforma v podobě speciálního webu, série seminářů a setkání a pak také partnerský motivační program. Co z toho partneři nejvíce oceňují? Proč se do programu hlásí?

Nemyslím si, že by se partneři do programu zapojovali jen kvůli některému z těchto pilířů. Naopak jejich reakce svědčí o tom, že se nám podařilo namíchat vše v tom správném poměru, aby to odpovídalo potřebám našich partnerů. Vidíme to například na zájmu o webové semináře. Zrovna dnes (11. února pozn. redakce) probíhá první z nich, který je zaměřený na přepínače a směrovače pro segment SMB zákazníků. Na tento seminář se přihlásilo přes stovku firem, což považujeme za velmi dobré číslo. Ukazuje se, že vzdělávání je velmi důležitou součástí SMB Univerzity, která partnery doopravdy zajímá.

Co se na takovém webovém semináři partneři dozvědí? Dnes jsou tedy tématem přepínače a směrovače?

Přesně tak, nicméně na úvod jim ještě podrobněji představí koncept SMB Univerzity, aby věděli, jaké možnosti jim tento program nabízí. Potom jim představíme průřez našimi produkty a řešeními z oblasti přepínačů a směrovačů pro segment malých a středních firem. To znamená, že jim představíme jak produkty pro úplně malé firmy, tak řešení pro to, co označujeme jako „TOP SMB“, to znamená firmy na rozhraní středních a velkých firem.

Posluchačům ale nechceme jen představovat nové produkty, ale chceme jim i ukázat, jaké jsou jejich výhody. Jakou přidanou hodnotu mohou s jejich pomocí nabídnout svým zákazníkům. Na závěr semináře se navíc účastníci dozví o aktuálních cenových akcích na produkty z tohoto segmentu a chystáme pro ně i informaci o našich dalších partnerských programech, certifikacích a podobně.

Stovka registrovaných firem na prvním semináři je skutečně dobré číslo. Jaký je zájem o další termíny?

V současnosti máme naplánováno dva další semináře do konce března a i tyto termíny se nám už pomalu začínají zaplňovat. Pochopitelně přípravě prvního semináře jsme věnovali velkou pozornost. Velmi nám záleží na tom, abychom našim partnerům ukázali, že účast na těchto seminářích pro ně má skutečně smysl. I bez toho máme ale mnoho přihlášených i na následující termíny. Dokonce se nám už začínají hlásit partneři i na workshop, který pro ně připravujeme na konci března.

Abychom partnerům usnadnili orientaci, propojili jsme kalendář na stránkách SMB Univerzity s kalendáři našich distributorů. Takže nyní mohou na jednom místě najít informace o všech seminářích a školeních týkajících se produktů Cisco. Ať již jde o součást SMB Univerzity nebo akce našich dalších partnerů.

Jak bude vypadat zmiňovaný březnový workshop?

Jakkoli jsou webové semináře velmi efektivním způsobem školení, myslíme si, že možnost osobního setkání je určitě v tomto směru výhodou. Proto chceme přibližně jednou za čtvrt roku pořádat workshop, který bude trvat přibližně půl dne. Na tomto workshopu bychom chtěli shrnout obsah trojice seminářů, které mu budou předcházet a také ho trochu rozšířit a probrat témata více do hloubky. Proto na jeho úvod plánujeme zařadit přednášku, které se bude více věnovat aktuálním trendů v oblasti IT pro SMB segment a dění na trhu. Chceme jim ukázat, jak se trh mění a jak se mohou měnit požadavky jejich zákazníků a pomoci jim se na tuto změnu připravit.

První z těchto workshopů se bude konat v prostorách sídla společnosti Cisco v Praze. Nicméně pokud o tyto workshopy bude zájem, do budoucna uvažujeme o nalezení větších prostor, případně o uspořádání podobných setkání i mimo Prahu, aby si naši partneři mohli vybrat místo, které je pro ně nejlépe dostupné. Na závěr jsou pro naše partnery opět přichystány informace o dalších možnostech spolupráce se společností Cisco, a samozřejmě také oběd.

 

Zmínil jste hledání větších prostor. Jaká je vlastně kapacita těchto setkání a jaký je prozatímní zájem?

Na rozdíl od webových seminářů, v případě workshopů jsme limitováni kapacitou našeho největšího sálu. Takže prvního workshopu se bude moci zúčastnit asi 90 lidí. Myslím si, že s registrací by partneři rozhodně neměli váhat, protože už nyní se nám účastníci hlásí, takže je docela možné, že se kapacita brzy naplní.

Může se na workshop přihlásit i partner, který webové semináře ještě neabsolvoval?

Rozhodně ano, SMB univerzita je koncipována jako průběžný program, takže do něj lze naskočit prakticky kdykoli. Jakmile se partner zaregistruje na stránkách a jeho registrace je schválena, může se začít účastnit všech akcí. Pouze pro postup do vyšší partnerské úrovně je vyžadováno i absolvování několika webových seminářů, případně workshopů. Nicméně v jakém pořadí to partner splní je na něm.

Kolik účast na workshopu stojí?

Vůbec nic. Celý program SMB univerzity je pro registrované partnery zdarma a platí to i o těchto workshopech.

A co nový web? Přináší něco nového? Podobné materiály lze přece na internetu najít i bez něj.

Není to tak docela pravda. Na náš web www.smbuniverzita.cz máme skutečně velmi dobrou odezvu. Partneři zjistili, že mohou na jednom místě najít všechny novinky, tréninková videa, a také dalšími materiály v češtině. To považuji za velmi důležité, dlouhodobě jsme totiž vnímali jako jistou slabinu, že řada materiálů společnosti Cisco bylo dostupná jen v angličtině, či v některém z velkých světových jazyků. To mohla být pro některé partnery trochu bariéra. Takže když je mají teď všechny na jednom místě a v češtině, ušetří spoustu času.

Aktuálně jsme navíc systém webu vylepšili tak, že pokud na něm přibude nějaký nový obsah – třeba tréninkové video nebo jiný materiál – dostanou o tom všichni registrovaní uživatelé informaci do svých e-mailových schránek. Takže mají vše po ruce vlastně na jedno kliknutí. Další zajímavou novinkou je tzv. live chat. V pracovní době se tak mohou naši partneři přímo obrátit na člověka ve společnosti Cisco a položit mu dotaz. Mohou tak rovnou dostat odpověď či podporu při řešení nějakého problému u zákazníka. Pokud na některou otázku nebude možné odpovědět rovnou, zprostředkuje operátor odpověď od některého z odborníků ve společnosti Cisco nebo u našich distributorů. Tuhle funkci lze použít i mimo pracovní dobu, protože dotaz je pak automaticky přeposlán na příslušný e-mail, takže odpověď dorazí hned následující pracovní den.

Bude obsah na portále i nadále přibývat?

Rozhodně ano, chceme pravidelně připravovat nové věci, aby na webu partneři neustále nacházeli něco nového. Aktuálně zde máme již čtyři nová videa a přibývat budou další. Rádi bychom pravidelně přidávali krátká tréninková videa, každé druhé úterý v 10 hodin by měli všichni partneři nové video na portále nalézt. Půjde o přibližně patnáctiminutová videa v češtině, které budou představovat nové technologie, nové akce a podobně. Několikrát týdně chceme na web připravovat i aktuální novinky nejen o dění v Cisco, ale obecně v oboru IT.

Asi bychom neměli zapomínat na onu motivační část programu.

Rozhodně ne, velmi silně jsme cítili, že nám v Česku skutečně chybí platforma, jak odměnit naše partnery za to, že s námi spolupracují. Tak jak to v partnerských programech bývá obvyklé, máme vytvořeno několik různých úrovní, přičemž každá z nich vyžaduje splnění určitých podmínek. A tím se nám vlastně celá SMB Univerzita tak trochu propojuje v jeden kompaktní celek, protože součástí podmínek pro získání vyšší partnerské úrovně je – kromě uskutečněného obratu – také absolvování určitého počtu školení v rámci nabídky seminářů.

A co nějaké novinky? Cisco patří k leaderům trhu pro oblast vzdálené spolupráce. Neuvažujete do budoucna o tom, že by se workshopů dalo zúčastnit třeba prostřednictvím videokonference? Přece jen, cesta na workshop do Prahy může být pro některé firmy trochu komplikace.

To je určitě směr, kterým bychom se chtěli vydat. Obecně bychom velmi rádi umožnili našim partnerům z tohoto segmentu se s řešeními z oblasti vzdálené spolupráce a videokonferencí blíže seznámit. Jen tak je totiž pak mohou efektivně nabídnout svým zákazníkům, protože při prodeji těchto technologií je osobní zkušenost velmi důležitá. Takže bychom rádi do budoucna připravili nějaké zvýhodnění, aby si tyto nástroje mohli do svých firem pořídit.

Už dnes pořádáme naše webové semináře prostřednictvím technologie Webex, takže je můžeme nahrávat. Pokud je tedy některý z partnerů nestihne na živo, může si je přehrát později ze záznamu. Tady bych ovšem měl upozornit na to, že pro splnění podmínek partnerského programu a postup do vyšších úrovní je nutná účast v době konání semináře.

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit